Saturday 23 November 2013

Novelis

Assalamualaikum semua .. diharapkan yg sedang membaca ni berada dlm keadaan sihat sentiasa . Kali ni bercerita psal cita cita sampingan aku seperti tajuk yg diatas . YESSS ! novelis  . cita cita aku selain dari cikgu . aku pn tak tahu , kenape aku ade cita cita camtu . nk kata selalu bace novel tak jugak sbb itu bukan sifat aku . haha . Mungkin faktor persekitaran kot . haha , yolahh tu kn . amik kau , kn da kuar bahasa nogori aku tu . hehe . ermm , salah satu sebab nape aku nk jd seperti diatas kerana aku nk tahu cara cara pemprosesan buku novel ni . eyh , betul ke bahasa aku ni ? aii , lantak arr :) aku nk tahu cara penerbitan buke hingga laa ke bahagian pencetakkan buku dilakukan . aku selalu tertanye tanye mcm mane semua ni bleh terjadii . tu yg aku nk tahuu sgt tu . haha . yg tu faktor pertama nape aku nk jd novelis . Faktor kedua nya sbb aku suke gak dlm bab bab mengarang ni . Bile mengarang ni dpt luahkan segala isi hati kite kan . hehe . tu yg memberi kepuasan kat aku tu ;) Minat aku tu aku cuba dlm subjek yg berkaitan dgn mengarang ni . Perghh ! aku mmg suke bilee bab bab mengarang ni . aku boleh keluarkan ape je yg ade dlm kepala otak ni . haha . amboi , kasar nyaa bahasa . haha . bile aku pegang novel je , aku suke belek belek tu dari kulit depan smpai laa kulit belakang buku tu . Ade kata kata yg menyatakan ''  ''klu anda hendai mahu jadi seorang penulis , anda mesti terlebih dahulu menjadi seorang pembaca '' . aku pegang btol kata kata tu weyh , biar smpai renyuk dlm genggaman ni kata kata tu . haha . okayy , smpai sini je coleteh aku utk kali ni . moga moga impian aku tercapai utk menjadii seorang novelis . Aminnnn . InyaAllah . Peace yawwww  ~_^
gambar diatas mase aku berada di tingkatan 5 . Budak aliran sastera , msti kene melekat dgn novel ni kn . Btw , novel diatas utk subjek kesusasteraan Melayuu yg bertajuk Jeriji Kasih  . cite dia best jugaak ar .hehe . Aku sebenar nyaa rinduu nk belajar subjek sastera ni . bile form 6 hari tu tak de lak subjek ni , tu yg terkilan smpai skrg tu . erm . tak pe arr bnde da lepas tak bleh dikenang . ia hanya bleh dikenang dlm memori je . haha . okayyy ar , BYE BYE :)


No comments:

Post a Comment