Saturday 16 November 2013

END OF STPM :)

Assalamulaikum , ape khabar pembaca sekalian ? amboi , skema nyaa ayat . hehe . giler lame nyaa tak update blog ni ar . last update bulan 12 tahun lepas . nmpak tak kesibukan nyaa di situ . sibuk dgn ape ? of course ar sibuk dgn study kan , ape lagii kn klu da di gelar seorang pelajar tu kn msti sibuk dgn study kn . okayy okayy , tak nk panjang sgt mukadimah utk kali ni . nnt lari dari tajuk lak kn . tak guna lak title post utk kali ni kn :) Korang nmpak kn ape tajuk diataskan ? klu tak nmpak , maksud nyaa umur korang da pendek arr tu . hehe . mengarut jap ;) bile tgk title post yg kat atas tu , pada tanggal 15 november 2013 , aku telah berjaye tamatkan pengajian aku di peringkat STPM tu dgn jayanya . Alhamdulillah !  mcm tak caye gak yg aku da tamat pengajian di peringkat STPM ni . Begitu pantas mase berjalankan ? rase mcm semalam je msuk tingkatan 6 ni . smpai abah aku pn tak caye aku da abis STPM ni . abah ckp '' ingt kan yan ade exam lagii lepas ni . rupe nyaa da abis da '' . bile diceritakan balk belajar kat tingkatan 6 ni kan , mmg panjang menjelar post kali ni , silap silap korang penat nk membace eyh kn . haha . okayy arr aku cite ar skitt kn psal belajar kat form 6 ni arr kn ,nnt ade lak yg kempunan nk tahu jugakk kn . haha . poyo je kn -,-'' study form 6 ni mmg sukar tapi kesukaran itu lah yg menjadikan kita matang dlm semua perkara . byk suka duka study di form 6 ni . Bende pertama yg aku dpt , dpt kenal jenis kawan yg pelbagai karenah , ade yg fake friends , ade yg true friends , ade yg suke menunjuk - menunjuk . eee , benci btol aku dgn org camni . MAAF ! laa ye sape yg terase tu erk . ni sekadar nk ceritakan balk je psal pengalaman lepas lepas je . tak de niat utk mengutuk sape sape :) tapi adat laa tu kn bile berkawan kn , takkan lari dari tu semuakan ? tapi mereka semua tetap baik dimata aku . perghh ! ayat nk jiwang je kn . haha . tapi itu semua mmg btol pn . okayy , stop cite psal kwn tu . tak berani nk cite byk byk , nnt ade yg marah lak bace post ni kan :) ala , jgn ar marah . nnt kene jual , aku tak tahu de . slot dlm cite P.Ramlee . hehe . aku nk cite psal ckgu lak . ckguu ckgu tingkatan 6 mmg semuanyaa spoting abis . aku syg dgn ckgu ckgu tu . tu yg rajin dtg sekolah tu . hahaha . alamakkk aii , nk menunjuk-nunjuk arr pulak kn ? tak mau tak mau , nnt jd riak . bahaya tu . hehe . tapi aku pelik gak nape ntah msuk form 6 ni aku automatik jd rajin nk pegi sekolah ni ? klu dulu , aku laa manusia paling malas nk pegi sekolah ni ''throwback zaman form 1 smpai form 5 '' maybe sistem belajar yg berbeza kot , tu yg berubah smpai camtu sekali tu . hehe . oke , cite psal ckgu balk , ckguu tak pernah jemu bagii tunjuk ajar kat kiteorang yg degil ni , bak kata sir lengam ''batch kali ni batch (2012/2013) yg paling nakal dan degil TAPI baik '' . hehe . bangga jap dengar :) smpai nk dekat dekat exam hari tu pn , ckgu ckgu masih lagii bagi tunjuk ajar di saat saat akhir . aku mmg respect gilerr arr dgn ckgu ckgu tu ! ckp psal belajar lak , mase penggal 1 tidakk susah lagii . tapi biler msuk penggal 2 dan 3 tu , bru nmpak kesusahan nya tu . ermm , tapi bukan belajar arr name nyaa kn bile tidakk ade kesusahan disitukan ? baekk tak payah belajar je kn ? :) penggal 2 dan 3 , kiteorang didedahkan dgn keje khusus ataupun dipanggil PBS . tapi jgn salah sangka , pbs kami tidakk same dgn pbs form 1 dan form 2 tu ar . kiteorang pnye pbs rase mcm da buat assignment di peringkat universiti da . tunggang terbalik kiteorang dibuat nya . yelah kan , mane nk study lagi , mane nk siapkan keje pbs tu lagii . mase kiteorang terlalu singkat . haaha . tapi tu semua bagi kiteorang pengalaman yg amat best ! kiteorang dpt rase skit camne dunia belajar di universiti walaupun bkn secara keselurahan nyaa . hehe .  okayy , arr aku malas arr nk coleteh panjang bonar psal STPM ni , tgk gmbr je arr , bru dpt merasai keseronokan sebenar belajar di peringkat STPM ni ^^ .

             first day form 6 with paan . kawan kite yg same same join form 6 ni .                  rinduu saat ni :) kawan yg paling dekat dgn kite . BFF .

kawan yg aku mula2 kenal mase orentasi form 6 ' LIZA ' name dia tapi kejap je kenal dia sbb dia da kuar form 6 awal mase tu :)
ni mase bile da msuk klas . kelas buruk lagii time ni . hehe . rinduu saat ni :)
ni mase majlis graduasi utk batch 2011/2012 . rinduu saat ni :)
At Melaka . mase karnival ' jom masuk U '. rinduu saat ni with amy , diwa and barathi :)

at padang sekolah SMK KGV utk hari pengakap sedunia . rinduu saat ni :)
with classmates and teacher :)
At blue lagoon condominium , PD utk program seminar STPM sem 1 dan sem3 . rindu saat sat ni :)
seminggu sebelum exam STPM penggal 3 bermula . with classmates and teacher <3
with faroq , epul dan amy . beberapi hari sebelum exam :))
semalam pnye cerita . with fatin , putera dan midah . last day sekolah , last day bergelar pelajarr STPM . always remember this moment in my mind :)

Sebenarnya banyak lagii gmbr yg nk aku upload , tapi ni je yg mampu aku upload dan dipertontonkan pada korang semua . nk upload byk byk gmbr ni , mahuu kematu tangan aku nk meng-upload eyhh :) gmbr diatas pn sudah cukup utk meng-gambarkan keseronakkan belajar di peringkat STPM . hehehe . Bye bye sekolah , bye bye kawan2 , bye bye ckguu . gonna miss you all friends . you all always in my heart . take care friends . nk keje tu , keje elok elok tau . jgn smpai kene pecat lak tau . hehe . gurau je :))

END OF STORY FOR THIS POST . SEE YOU AGAIN IN NEXT POST . muaahhhhh <3 hahaha ^--^

No comments:

Post a Comment